Opće informacije o projektu
U okviru Javnog poziva „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“ (referentni broj: NPOO C1.1.1. R6-I2) Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa i partnerima dodijeljena su bespovratna sredstva za provedbu projekta „Prepoznavanje i razotkrivanje dezinformacija – nove tehnologije, iskustvo i znanje kao alati“.
Bespovratna sredstva su dodjeljena za provedbu aktivnosti za uspostavu sustava provjere točnosti informacija objavljenih u javnom prostoru, medijima i na društvenim mrežama, uspostavljanje novog neovisnog provjeravatelja i uspostavljanje i jačanje sustava i procedura provjere informacija (fact-checking) u medijskim redakcijama i otpornosti medija na dezinformacije, te poticanjem kvalitetnog i vjerodostojnog novinarstva, kao i poticanjem stvaranja medijskih sadržaja vezanih uz borbu protiv dezinformacija. Aktivnosti obuhvaćene provedbom ovog projekta doprinijet će jačanju otpornosti društva na dezinformacije smanjenjem količine dezinformacija, misinformacija i lažnih vijesti u javnom prostoru, jačanjem informacijske pouzdanosti i sigurnosti kod konzumiranja medijskih sadržaja i korištenja društvenih mreža i jačanjem medijske pismenosti.
Projekt predviđa provjeru informacija vezanih uz aktualne teme od općeg javnog interesa i to iz područja gospodarstva, marketinga i menadžmenta.
Gospodarstvo je široko područje pa bi težište provjere informacija bila društvena odgovornost kompanija pod kojom podrazumijevamo tri područja, tj. poslovnu etiku (koja se tiče postojanja i primjene etičkih kodeksa), korporacijsku društvenu odgovornost (koja se tiče pravednih i uravnoteženih odnosa prema svim interesnim dionicima (engl. stakeholders) kompanije (unutarnjim poput zaposlenika i izvanjskim poput kupaca, konkurenata itd.). U marketingu se često radi o lažnom i obmanjujućem oglašavanju, cjenovnoj politici, sniženjima, podacima o trajnosti, deklariranim podacima o proizvodima i uslugama i sl. Zatim u menadžmentu se često pojavljuju dezinformacije vezane uz nestručno upravljanje, korupciju, nepotizam, netržišne prakse, siva ekonomija.
Upravo navedene teme su od značaja za svakog pojedinca i/ili organizaciju budući da prisutnost dezinformacija može znatnije utjecati na njihove odluke, način života i poslovanja ili pak političkog istupanja i odlučivanja. Navedene teme su u skladu s poslovnim aktivnostima prijavitelja i partnera što osigurava potrebno razumijevanje teme kako bi se pravovremeno i promptno reagiralo s ciljem sprečavanja širenja dezinformacija.